1. Postanowienia ogólne
a) Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (dalej jako OWH) określają zasady zawierania umów dostawy oraz sprzedaży towarów oferowanych przez Chefs Culinar. Oferty Chefs Culinar skierowane są wyłącznie do przedsiębiorców.
b) Postanowienia niniejszych OWH obowiązują w relacjach handlowych z Klientami będącymi przedsiębiorcami, którzy dokonują zakupów na cele związane z działalnością gospodarczą, gdy z treści zawieranych umów wynika, że posiadają dla nich charakter zawodowy. Postanowienia OWH stanowią integralną część każdej umowy sprzedaży oraz dostawy zawieranej pomiędzy Chefs Culinar a nabywcą towarów oferowanych przez Chefs Culinar.
c) Użyte w niniejszych OWH wybrane zwroty oznaczają:
- Chefs Culinar: Chefs Culinar Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tarnobrzegu (39-400) ul. Litewska 10, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000416973, NIP: 9552330912, REGON: 321189055, BDO: 000067154.
- Klient: nabywca towarów oferowanych przez Chefs Culinar.
- Towar: asortyment dostarczany przez Chefs Culinar Klientowi na podstawie zamówienia w rozumieniu pkt 1 lit. d) niniejszych OWH.
d) Niniejsze OWH mają zastosowanie do dostawy i wysyłki towarów zamówionych przez Klienta bezpośrednio w Chefs Culinar za pośrednictwem telefonu, przenośnego urządzenia mobilnego, elektronicznego systemu zamówień dostępnego w Chefs Culinar, za pośrednictwem sklepu internetowego (webshop) lub aplikacji mobilnej Chefs Culinar, e-mailem lub za pośrednictwem innych urządzeń do elektronicznej wymiany danych lub bezpośrednio u przedstawiciela handlowego Chefs Culinar (dalej: „Zamówienie”).
e) Wraz z udostępnieniem niniejszych OWH, dotychczasowe ogólne warunki handlowe tracą swoją ważność. Niniejsze OWH wyłączają stosowanie jakichkolwiek innych wzorców umownych, w szczególności innych ogólnych warunków umów, wzorów umów i regulaminów stosowanych przez Klienta.
f) Obowiązujące OWH są dostępne na stronie internetowej pod adresem www.chefsculinar.pl, w sposób umożliwiający ich pobranie, przechowywanie i odtwarzanie przez Klienta.
g) Poza uregulowaniami zawartymi w OWH, Chefs Culinar dopuszcza możliwość zawierania indywidualnych umów kooperacyjnych i zastrzega sobie prawo do przyjmowania zamówień w części lub do ich odrzucenia bez podania przyczyny. W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami OWH, a postanowieniami zawartymi w indywidualnych umowach kooperacyjnych, pierwszeństwo mają postanowienia indywidualnych umów kooperacyjnych.
h) W przypadku towarów będących produktami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionymi w załączniku nr 6 do ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej („SUP”) będących opakowaniami, Klient składając Zamówienie oświadcza, że nie jest użytkownikiem końcowym w rozumieniu art. 2 pkt 11ac) SUP, tj. oświadcza, że dokonuje ich nabycia w celu ich odsprzedaży, a nie w celu ich wykorzystania na potrzeby własne. W przypadku woli nabycia takich towarów w celu ich wykorzystania na potrzeby własne, Klient zobowiązany jest uprzedzić o tym Chefs Culinar w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres: administracja_vki@chefsculinar.pl z wyprzedzeniem co najmniej 1 dzień przed złożeniem Zamówienia, celem umożliwienia Chefs Culinar wywiązania się z obowiązków ustawowych wskazanych w SUP. W przypadku naruszenia obowiązku wskazanego w poprzednim zdaniu, Klient ponosi odpowiedzialność za nałożone na Chefs Culinar kary wynikające z tego naruszenia.
2. Zamówienia
a) Ceny towarów oferowanych przez Chefs Culinar ustalane są z każdym Klientem indywidualnie.
b) Oferty składane przez Chefs Culinar są niewiążące, chyba że w ich treści wyraźnie wskazano inaczej.
c) Zawarcie umowy następuje w chwili potwierdzenia przez Chefs Culinar przyjęcia do realizacji złożonego przez Klienta Zamówienia. Potwierdzenie przez Chefs Culinar faktu otrzymania Zamówienia nie oznacza jeszcze zawarcia umowy.
d) Dla określenia treści i zakresu umowy obowiązującej między stronami wyłącznie właściwa jest treść Zamówienia.
e) Klient jest zobowiązany przestrzegać wytycznych określających wymagane minimum logistyczne oraz przedział godzin składania Zamówienia. Klient będzie informowany o tych wytycznych przez opiekuna Klienta.
f) O ile Chefs Culinar nie potwierdzi określonej daty realizacji Zamówienia w poszczególnych przypadkach, Zamówienie zostanie zrealizowane na podstawie dostępności zamówionych towarów. W takim przypadku gwarancja realizacji Zamówienia w określonym terminie nie ma zastosowania.
3. Dostawa
a) W odniesieniu do wszystkich zamówień obowiązują wyłącznie OWH, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy Klientem zostanie zawarta indywidualna umowa kooperacyjna. Postanowienia indywidualnej umowy kooperacyjnej mają pierwszeństwo przed OWH. Zapis ten ma zastosowanie również wtedy, kiedy Klient odsyła do swoich warunków lub potwierdza Zamówienia na swoich warunkach. Odmienne od niniejszych OWH ustalenia, których Chefs Culinar nie zaakceptował wyraźnie na piśmie, nie są wiążące.
b) Zamówienia są realizowane przez Chefs Culinar w ramach ustalonych z Klientem adresów dostaw zamówień, określonych każdorazowo i indywidualnie przy zawieraniu umowy z nowym Klientem. Chefs Culinar zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, jeżeli wskazany przez Klienta w Zamówieniu adres dostawy zlokalizowany będzie poza obszarem realizacji zamówień określonym w umowie bądź w sytuacji gdy w miejscu dostawy wskazanym przez Klienta nie są zapewnione odpowiednie warunki dojazdu i rozładowania dostawy środkiem transportu Chefs Culinar, w szczególności obowiązuje zakaz wjazdu samochodów dostawczych bądź ograniczenia wagowe uniemożliwiające wjazd środka transportu Chefs Culinar.
c) Chefs Culinar zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, jeżeli wcześniejsze Zamówienia Klienta wielokrotnie nie mogły zostać zrealizowane z przyczyn leżących po stronie Klienta lub Klient na podstawie posiadanych przez Chefs Culinar informacji nie wykazuje wiarygodności kredytowej.
d) Chefs Culinar ustala i potwierdza terminy realizacji zamówień w miarę dostępności poszczególnych towarów.
e) Do granic wynikających z bezwzględnie wiążących przepisów prawa, Chefs Culinar nie będzie ponosił wobec Klienta odpowiedzialności z tytułu braku towaru w ilości i asortymencie wskazanym w Zamówieniu.
f) Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na odbiorcę/Klienta w momencie przekazania towaru w miejscu wydania uzgodnionym z Klientem, a w przypadku powierzenia towaru profesjonalnemu przewoźnikowi, z chwilą wydania przewoźnikowi, niezależnie od tego, kto ponosi koszty transportu. Chefs Culinar zapewnia zapakowanie i transport zamówionych towarów zgodnie z przepisami.
g) Chefs Culinar nie ponosi odpowiedzialności za realizację zamówień, w tym opóźnienia w realizacji Zamówienia, jeżeli są one spowodowane działaniem siły wyższej (w szczególności warunkami atmosferycznymi, klęskami żywiołowymi, wystąpieniem stanu zagrożenia epidemiologicznego, stanu epidemii, stanu pandemii, niebezpieczeństwa szerzenia się zakażenia lub choroby zakaźnej, która może stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego, aktów organów władzy lub administracji publicznej wydanych zgodnie z zakresem ich kompetencji, a także innych działań władz państwowych, uniemożliwiających lub ograniczających realizację zamówień w całości lub w części), przerwami w dostawach energii, rozruchami, zakłóceniami i przerwami w pracy, utrudnieniami w transporcie (np. warunki drogowe), strajkami. Chefs Culinar będzie zobowiązany wykazać przy tym wymagane zachowanie należytej staranności. W przypadku zajścia zdarzenia kwalifikowanego jako siła wyższa lub wystąpienia okoliczności wskazanych powyżej, strony niezwłocznie ustalą zakres, alternatywne rozwiązanie i sposób realizacji zamówień.
4. Reklamacje
a) Klient winien dokonać sprawdzenia towaru w momencie dostawy podczas otrzymania Zamówienia, w obecności osoby upoważnionej przez Chefs Culinar. W przypadku widocznych wad towaru lub niezgodności towaru z Zamówieniem (niewłaściwa ilość lub towar), Klient winien dokonać zwrotu tego towaru bezpośrednio u osoby upoważnionej przez Chefs Culinar podczas dostawy. Prawidłowy odbiór towarów przez osobę upoważnioną przez Chefs Culinar powinien zostać pokwitowany przy tym odbiorze przez osobę upoważnioną przez Chefs Culinar oraz przez Klienta na dokumencie zwrotu Chefs Culinar
b) Reklamacje dotyczące wad towaru, które nawet przy należytej staranności nie mogły być widoczne w momencie dostawy, należy zgłaszać Chefs Culinar niezwłocznie po zidentyfikowaniu wystąpienia wady poprzez kontakt z odpowiednim działem obsługi klienta, zgodnie z informacjami znajdującymi się na stronie internetowej: https://www.chefsculinar.pl/nasze-oddzialy-1082.htm, wraz ze szczegółowym opisem wady oraz informacjami dotyczącymi procesów jakim został poddany towar (takich jak: rozmrażanie, przygotowanie wstępne, obróbka termiczna, itp.), pełnymi danymi identyfikującymi towar (nazwa towaru, termin przydatności/data minimalnej trwałości, numer partii – najlepiej w postaci czytelnych zdjęć etykiet towaru), wskazaniem ilości towaru oraz (jeśli to możliwe ze względu na charakter wady) dokumentacją fotograficzną kwestionowanych towarów, ilustrującą wadę towaru oraz skalę ilościową zidentyfikowanej wady.
Chefs Culinar, po przyjęciu zgłoszenia reklamacyjnego, na podstawie analizy otrzymanych informacji, może zlecić odbiór od Klienta reklamowanego towaru, poprzez wystawienie dokumentu zlecenia odbioru Chefs Culinar w celu dokonania oceny jakościowej przez Dział Jakości Chefs Culinar. Ocena jakościowa zostanie dokonana po otrzymaniu zwrotu reklamowanego towaru w Centrum Dystrybucyjnym Chefs Culinar. Chefs Culinar nie będzie zlecał odbioru od Klienta reklamowego towaru w przypadku, gdy na podstawie analizy otrzymanych od Klienta informacji zgłoszona reklamacja zostanie uznana za niezasadną. Chefs Culinar może również odstąpić od zlecenia odbioru reklamowego towaru przez Klienta w przypadku, gdy na podstawie analizy otrzymanych od Klienta informacji zgłoszona reklamacja zostanie uznana przez Chefs Culinar za potencjalnie zasadną.
Klient zobowiązuje się do prawidłowego zabezpieczenia reklamowanego towaru, zgodnie z wytycznymi przekazanymi Klientowi przez pracownika Chefs Culinar przyjmującego zgłoszenie reklamacyjne i przekazania Chefs Culinar tego towaru (jednak towar przekazywany do Chefs Culinar nie może posiadać innych, niezgłoszonych Chefs Culinar wad).
Na podstawie oceny jakości towaru przekazanego przez Klienta, Chefs Culinar wydaje decyzję uwzględniającą wniosek Klienta o skorygowanie wadliwej pozycji z faktury Klienta lub decyzję odmowną. W przypadku decyzji odmownej, Klient może ubiegać się od Chefs Culinar o zwrot przekazanego przez Klienta towaru, jeżeli termin przydatności towaru/data minimalnej trwałości nie upłynęły.
c) Terminy na zgłaszanie wad jakościowych towarów dostarczonych przez Chefs Culinar, jeżeli wada towaru zostanie rozpoznana później niż w momencie dostawy przez Klienta są następujące (wadę należy zgłosić w formie opisanej powyżej - w przeciwnym razie towar zostanie uznany za przyjęty bez zastrzeżeń):
- Żywność z kategorii świeżych warzyw i owoców, świeże ryby oraz świeże mięso – tylko przy dostawie;
- Pozostałe towary żywnościowe nie posiadające terminu przydatności do spożycia/daty minimalnej trwałości – 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Klienta dostawy;
- Pozostałe towary żywnościowe posiadające termin przydatności do spożycia/datę minimalnej trwałości oraz produkty nieżywnościowe, posiadające termin ważności –
- 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Klienta dostawy lub do dwóch dni przed upływem terminu przydatności do spożycia/daty minimalnej trwałości w zależności od tego, która data nastąpi wcześniej;
- Pozostałe towary nieżywnościowe nie posiadające terminu ważności - 12 miesięcy od dnia otrzymania dostawy lub dłuższy termin wskazany przez producenta na podstawie udzielonej przez producenta gwarancji.
5. Środki transportu i opakowania zwrotne
a) Palety, wózki transportowe, skrzynki Euro Pool, skrzynki czerwone, półki na wózek, skrzynki czarne/szare (dalej jako Środki transportu) są własnością Chefs Culinar i mogą być tymczasowo udostępniane Klientowi tylko w uzasadnionych przypadkach i wymagają każdorazowej zgody Chefs Culinar (chyba, że odrębne umowy pomiędzy stronami stanowią inaczej). Co do zasady towar w trakcie realizacji dostawy powinien zostać wypakowany ze Środków transportu, a Środki transportu zwrócone Chefs Culinar.
b) W przypadku zgody Chefs Culinar na tymczasowe udostępnienie środków transportu i/lub opakowań zwrotnych Klient powinien zwrócić Chefs Culinar Środki transportu niezwłocznie, nie później niż w trakcie miesiąca w którym nastąpiło wydanie Klientowi Środka transportu. Środki transportu powinny zostać zwrócone Chefs Culinar w stanie kompletnym i niepogorszonym.
c) W przypadku braku zwrotu przez Klienta Środków transportu w terminie określonym w punkcie b) powyżej, Chefs Culinar jest uprawniony do obciążenia Klienta kosztami wartości Środków transportu poprzez wystawienie faktury za niezwrócone Środki transportu po aktualnych cenach rynkowych netto. Ceny netto zostaną powiększone o podatek od towarów i usług według stawek obowiązujących w dacie rozliczenia. Klient może uzyskać u Chefs Culinar informacje o aktualnych kosztach i wartości dotyczących Środków transportu, a także o aktualnym saldzie niezwróconych Środków transportu.
d) Dopuszcza się możliwość zwrotu Środków transportu, za które została wystawiona faktura jeżeli zostaną spełnione łącznie następujące warunki: Klient będzie posiadał fakturę zakupu środków transportu w Chefs Culinar oraz bieżące saldo Klienta dotyczące Środków transportu będzie zerowe, a Klient złoży Chefs Culinar ofertę zwrotnej sprzedaży Środków transportu po tej samej cenie, która wynikała z wcześniejszej faktury ich zakupu.
e) Za skrzynki po napojach wraz z kompletem butelek, zgodnych z Zamówieniem (dalej jako Opakowania zwrotne) Chefs Culinar obciąży Klienta kosztami uwzględnionymi na fakturze zgodnej z bieżącym Zamówieniem.
f) Chefs Culinar dopuszcza możliwość zwrotu przez Klienta Opakowań zwrotnych. W przypadku dokonania przez Klienta zwrotu Chefs Culinar Opakowań zwrotnych, jeżeli Klient został obciążony kosztami dotyczącymi Opakowań zwrotnych, zostanie wystawiona odpowiednia faktura korygująca.
g) Niepełna skrzynka z butelkami lub sama skrzynka bez butelek nie jest Opakowaniem zwrotnym w rozumieniu punktu e).
6. Płatności
a) Ceny towarów oferowanych przez Chefs Culinar ustalane są z każdym Klientem indywidualnie.
b) Klient zobowiązuje się zapłacić cenę w terminie wskazanym w potwierdzeniu Zamówienia, a jeżeli termin nie został tam wskazany, w terminie wynikającym z wystawionej przez Chefs Culinar faktury VAT.
c) Ceny podawane przez Chefs Culinar są cenami netto i powiększone zostaną o podatek od towarów i usług według stawek obowiązujących w dacie wystawienia faktury VAT.
d) Kwoty wynikające z faktury są wymagalne z terminem natychmiastowym, bez możliwości dokonania jakichkolwiek potrąceń ze strony Klienta. Nie istnieje możliwość potrącenia skonto.
e) Klient dokonuje płatności przelewem na rachunek bankowy Chefs Culinar wskazany na fakturze lub gotówką upoważnionemu pracownikowi lub osobie upoważnionej przez Chefs Culinar za pokwitowaniem wpłaty lub w inny sposób, w zakresie możliwych sposobów płatności dostępnych w Chefs Culinar. Przy czym Klient, gdy zamierza dokonać płatności za Zamówienie gotówką upoważnionemu pracownikowi lub osobie upoważnionej przez Chefs Culinar za pokwitowaniem wpłaty:
- nie jest uprawniony do złożenia Zamówienia o wartości równej lub przekraczającej kwotę 15.000 (słownie: piętnaście tysięcy i 00/100) złotych brutto (przy czym transakcje w walutach obcych przelicza się na złote według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień złożenia Zamówienia);
- jest uprawniony do dokonania płatności za Zamówienie bilonem (monetami) maksymalnie do sumy wartości Zamówienia w wysokości 20,00 (słownie: dwadzieścia i 00/100) złotych brutto.
W przypadku naruszenia przez Klienta któregokolwiek ze zobowiązań, o których mowa w pkt i-ii powyżej, Chefs Culinar uprawnione jest do odmowy przyjęcia płatności w formie gotówki lub/i realizacji Zamówienia.
f) Płatność uważa się za dokonaną w chwili wpływu środków na rachunek bankowy Chefs Culinar lub w chwili przekazania gotówki upoważnionemu pracownikowi lub osobie upoważnionej przez Chefs Culinar potwierdzonego pokwitowaniem wpłaty.
g) W razie opóźnienia w płatności całości lub części należności wynikającej z jakiejkolwiek faktury VAT, Chefs Culinar ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych za opóźnienie. Jednocześnie wszystkie należności z pozostałych faktur stają się natychmiast wymagalne, nawet jeżeli nie wynika to z faktury VAT. Chefs Culinar jest uprawniona do obciążania Klienta i do dochodzenia od Klienta zwrotu kosztów odzyskiwania należności zgodnie z zasadami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym o ile ma zastosowanie na zasadach określonych w ustawie z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych., oraz do dochodzenia wierzytelności przez przedsiębiorstwo windykacyjne i/lub na drodze sądowej na koszt Klienta.
h) Chefs Culinar ma prawo do wystawiania faktur korygujących w następujących przypadkach:
- Błąd w Zamówieniu;
- Zwrot Zamówienia w całości lub części;
- Uszkodzenie towarów objętych Zamówieniem w całości lub części;
- Inne wady jakościowe towarów objętych Zamówieniem;
- Inne powody korekty wskazane na fakturze korygującej.
W przypadku zaistnienia powyższych zdarzeń, Klient wyraża zgodę na wystawienie faktury korygującej.
7. Poufność
a) Klient zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji handlowych, finansowych, prawnych, technicznych i technologicznych uzyskanych przy współpracy z Chefs Culinar, mogących stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
b) Jakiekolwiek informacje poufne, przez które rozumie się informacje techniczne, handlowe, finansowe, kosztowe przekazane w związku z realizacją współpracy nie mogą być przekazywane osobom/podmiotom trzecim, publikowane ani ujawniane w jakikolwiek inny sposób w okresie trwania współpracy oraz w okresie 10 lat po jej ustaniu.
c) Mając na uwadze zakres i model współpracy, Klient poprzez akceptację OWH potwierdza, że Chefs Culinar może przekazywać dane Klienta do wybranych producentów/dostawców, których produkty Klient nabywa od Chefs Culinar, w postaci danych identyfikacyjnych Klienta, tj. imienia, nazwiska, nazwy prowadzonej działalności, nazwy obiektu oraz nazwy placówki Klienta, a także danych odsprzedażowych produktów danego producenta/dostawcy, tj. ilości oraz rodzaju zakupionych produktów danego dostawcy/producenta. W związku z powyższym, udostępnianie przez Chefs Culinar producentom/dostawcom, danych o których mowa powyżej, dotyczących Klienta, zarówno w zakresie danych identyfikacyjnych jak i danych odsprzedażowych produktów danego producenta/dostawcy, jest dozwolone i nie stanowi naruszenia jakichkolwiek obowiązków umownych, ani ustawowych.
8. Odpowiedzialność cywilna
a) Odpowiedzialność Chefs Culinar w związku z wykonaniem Zamówienia lub niewykonaniem lub niewłaściwym wykonaniem Zamówienia jest ograniczona do wartości zamówionych towarów w ramach Zamówienia, z którym wiąże się roszczenie Klienta, z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Nie dotyczy to roszczeń wynikających z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – w zakresie regulacji o odpowiedzialności za produkt.
b) Chefs Culinar nie ponosi odpowiedzialności za korzyści, które mógłby osiągnąć Klient w przypadku, gdyby nie poniósł szkody (utracone korzyści), z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
9. Zwrot
a) Klient nie ma prawa zwrotu zamówionych towarów, w tym artykułów spożywczych, chyba że jest to spowodowane ich wadami i odbywa się zgodnie z pkt 3 i pkt 4 OWH lub jest Opakowaniem zwrotnym lub Środkiem transportowym i odbywa się zgodnie z pkt 5 OWH.
b) Zwrot towaru jest dopuszczalny wyłącznie na podstawie indywidualnych pisemnych ustaleń Chefs Culinar i Klienta, przy czym wszelkie koszty i niebezpieczeństwo zwrotu towaru obciążają Klienta.
c) W celu uchylenia wątpliwości, postanowienia niniejszego pkt 9 nie naruszają roszczeń oraz innych uprawnień przysługujących Klientom na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
10. Miejsce świadczenia i jurysdykcja
a) Miejscem realizacji świadczenia jest miejsce dostawy uzgodnione z Klientem. Wszelkie spory powstałe w związku z umową i Zamówieniami oraz OWH, w tym płatnościami z tytułu realizacji zamówień, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Chefs Culinar.
b) OWH oraz zawierane na ich podstawie umowy podlegają prawu polskiemu. Stosunki prawne z Klientem reguluje wyłącznie prawo polskie.
11. Częściowa nieskuteczność
Jeżeli poszczególne postanowienia niniejszych OWH staną się w całości lub częściowo nieskuteczne bądź niemożliwe do zrealizowania, nie narusza to mocy wiążącej pozostałych postanowień OWH i umów na poszczególne dostawy towarów. W zastępstwie nieskutecznego lub niemożliwego do zastosowania postanowienia lub w celu uzupełnienia luki w postanowieniach umowy, strony uzgodnią postanowienie, które w sposób prawnie skuteczny najbardziej jest zbliżone do celu zamierzonego przez strony lub celu, jaki byłby zgodny z sensem umowy, gdyby taki punkt został uwzględniony w momencie uzgadniania postanowień umownych.
12. Dane osobowe
a) Podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie danych osobowych Klienta jest Chefs Culinar.
b) W trosce o bezpieczeństwo i prywatność Klientów, Chefs Culinar wprowadza zespół zasad i reguł dotyczących ochrony informacji, w tym danych osobowych Klientów.
c) Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Chefs Culinar zostały opisane w Polityce Prywatności, której aktualna treść jest dostępna online na stronie internetowej pod adresem www.chefsculinar.pl.
13. Postanowienia końcowe
a) Niniejsze OWH zostały udostępnione w postaci elektronicznej na stronie internetowej Chefs Culinar pod adresem www.chefsculinar.pl. Klient jest informowany o treści OWH udostępnionych w postaci elektronicznej w trakcie rejestracji w bazie klientów Chefs Culinar.
b) Chefs Culinar jest uprawniony do wprowadzania zmian w OWH jednostronnie, ze skutkiem na przyszłość. Zmiany OWH będą ogłaszane w postaci elektronicznej i udostępniane na stronie internetowej www.chefsculinar.pl. Zmiany OWH nie będą naruszać praw Klienta związanych z Zamówieniami złożonymi przez Klienta przed wprowadzeniem zmian w OWH. Z tego względu Klient ma obowiązek każdorazowo przed złożeniem Zamówienia zapoznać się z aktualną wersją OWH obowiązującą w dniu składania Zamówienia, która będzie dostępna na stronie internetowej pod adresem www.chefsculinar.pl. Klient składając Zamówienie oświadcza, że zapoznał się i akceptuje treść OWH obowiązującą w dniu składania Zamówienia.
c) Aktualna wersja OWH została przyjęta dnia 31.12.2024.